130.000km - részecskeszűrő hiba ?
Az eddigi tapasztalatainkra alapozva, anélkül, hogy bárkinek a tyúkszemére lépnénk természetesen ( amiért most szeretnénk elnézést kérni )
azt mondhatjuk, hogy az új, korszerű szűrőrendszerek, már viszonylag kevés km után is karbantartást igényelnek, ellentétben a pár évvel
idősebb társaikéval.
Persze a valós kilóméter mint olyan, egy rendkívül nehezen definiálható, mondhatnánk úgy is, hogy valóságtartalmában retardált" tényező
a gépjárműjavítás statisztikai útvesztőjében....
Ezt a típust a gyártó két katalizátorral és egy koromcsapdával szerelte a megszokottól eltérően, egymástól különálló egységként,
ahogy a gyári alkatrészkereső fotóján is látható.
Amennyiben a km valós, úgy a katalizátorok cseréje még nem ( feltétlenül ) indokolt, azonban azok hatásfoka ( teljesítménye )
csak a motor működése közben elemezhető, ezért ezeket tisztítottuk.
A koromszűrőn extrém magas, 600mbar körüli ellennyomást mértünk, ezért ennek tisztítása helyett a kerámia cseréjét javasoltuk.
Ilyen extrém ellennyomás esetén a gépi tisztítás közben a kerámia elmozdulhat a szűrőtest belsejében, amit csak a DPF szűrő cseréjével
lehet orvosolni.