BENZIN, DÍZEL, SCR, NOX, NSC KATALIZÁTOR JAVÍTÁS


AKÁR 50%-MEGTAKARÍTÁS EGY GYÁRI SZŰRŐ ÁRÁVAL SZEMBEN…


Jelenleg a hazai és külföldi katalizátor és dpf szűrő javítási igények 80-90% -át tudjuk kielégíteni, rövid vállalási határidővel.


BENZINES KATALIZÁTOROK JAVÍTÁSA:

A katalizátor hatásfok hiba– p0420, ( vagy p2002 – dízel ) - nem csak a benzines járművek sajátossága.

Az alacsony katalizátor hatásfok az esetek többségében a katalizátor kémiai meghibásodására utal.

A kémiai meghibásodás a katalizátortest felületén lévő a katalitikus folyamatokat segítő hordozóanyagok elöregedését jelenti.

A természetes, rendeltetés szerű jármű használat során bekövetkezett elöregedés, hívjuk katalizátor hibának benzines motorok esetében 180 000 – 300 000 km között tapasztalható meghibásodás. (gyártónként és jármű típusonként változó)

Amennyiben a motorban nem megfelelően megy végbe az égés – ( gyújtás – keverékképzési hibák ) vagy ne adj isten motorolaj kerül a katalizátorba úgy a hatásfok hiba alacsonyabb megtett kilométer esetén is előfordulhat. Az ilyen katalizátorok sokszor elolvadnak, vagy a nagy hőmérséklet miatt teljesen kiégnek a kipufogó rendszerből.

 

Tapasztalataink szerint az ilyen katalizátorok tisztítása ( amennyiben nem olvadtak el teljesen ) kivitelezhető ugyan, de ezzel csak a szűrő belsejében történő gáz áramlást tudjuk helyre hozni, a katalizátortest kémiai tulajdonságait nem tudjuk tisztítással helyre állítani.

Van rá esély, hogy a tisztítást követően a katalizátor még bizonyos ideig még működni fog, de ezt garantálni senki nem tudja. Amennyiben a DPF Expert statisztikáit vizsgáljuk, úgy elmondhatjuk, hogy 10-ből 8 esetben a benzines katalizátorok tisztítása nem oldja meg a hatásfok – p0420 - hibát. Tehát a check engine lámpa 50–150 km-en belül újra világít majd a műszerfalon.

Ha szeretnénk biztosra menni és az ügyfél elfogadja a tanácsunkat akkor hatásfok hiba esetén szinte minden esetben a katalizátor felújítását és vagy cseréjét (Direct Fit katalizátorok) javasoljuk, mint tartós, megbízható megoldást.

Természetesen a javítás megelőzően teljeskörű motordiagnosztika vizsgálat szükséges, ugyanis sokszor a hatásfok hiba lehet egy nem megfelelően működő szonda, vagy jeladó hibája, hogy az egyéb motorikus problémákat már meg sem említsük.

Tehát nagyon fontos, hogy akkor cseréljünk vagy javítsunk katalizátort, ha annak szükségessége 100%-ban megállapítást nyert. Minden esetben kérje a javítást végző szerviz segítségét és állásfoglalását.

Benzines katalizátorok esetében a CO mérés is lehet iránymutató, bár találkoztunk már olyan esetekkel is ahol a CO mérés még értékhatáson belüli eredményt mutatott, azonban a jármű vezérlőegysége bizonyos fordulatnál és motor hőmérsékletnél nem találja megfelelőnek a katalizátor hatásfokát. Tehát legyünk mindig körültekintőek.

EURO6 BENZIN KATALIZÁTOROK:

Sajnos az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírások komoly elvárásokat támasztanak a járműgyártókkal szemeben. Az Euro6 benzines katalizátorok sokkal nagyobb terhelést kapnak működés közben, ezért úgy tapasztaljuk, hogy sokkal gyorsabban elöregednek mint Euro4 / 5 elődjeik.

Nem ritka, hogy az Euro6 benzines katalizátorok 80 – 100.000 km alatt hatásfok hibásak lesznek, elöregednek.

Az ilyen ( euro6 benzin ) katalizátorok javítására 6 hónap garanciát tudunk vállalni.( amennyiben a jármű taxi, úgy maximum 3 hónap garancia érvényes )

Ha abból indulunk ki, hogy a gyártó által használt katalizátor egy 0km-es jármű esetében, tehát az új korától kezdve 2-3 év működést garantál, akkor a javított szűrőtől egy kopott, (sok esetben sajnos konstrukció és szoftver hibás jármű esetében) mekkora futásteljesítményt várhatunk el?

Amennyiben Euro6-os benzines járműve katalizátor hibát jelez, minden esetben vizsgáltassa be a benzin befecskendezőket is.

DÍZEL KATALIZÁTOROK JAVÍTÁSA:

( DOC, NSC, SCR, NOX, AMMONIA.. )

A katalizátor hatásfok hiba a dízel rendszereknél sokkal összetettebb hibaüzenet, amit sokszor még a gyári diagnosztikai eszközök is tévesen fordítanak – vagy értelmeznek.

Tehát az egyes katalizátorok javítása – felújítása előtt sokkal nagyobb hangsúlyt kell kapjon a javítást megelőző teljes motordiagnosztika.

Anélkül, hogy egy teljes disszertációt írnánk ezeknek a katalizátoroknak a működéséről és azok hatásfokának ellenőrzéséről, elmondhatjuk, hogy sokkal több adat és elemzés szükséges a dízel rendszerekben található katalizátorok szakszerű javítását megelőzően, mint a benzines motorok esetében.

Szeretnénk kiemelni az új Euro6 emissziós rendszereket, ahol akár 4 különböző szűrővel is találkozhatunk a javítás során. Ez azért szép, mert mindegyik szűrőnek más a feladata ( a megfelelő károsanyag kibocsátás miatt ) és mindegyik katalizátor működése kihat a rendszerben lévő egyéb katalizátorok teljesítményére is.

Sokszor a katalizátor hatásfok hiba a dízel motorok esetében egyéb a motor körül található alkatrészek nem megfelelő működésére vezethető vissza.

Tehát legyünk körültekintőek, és kérjük szakszerviz segítségét mielőtt a katalizátor javítását megrendeljük.

Téves hibamegállapításból származó problémákért nem tudunk felelősséget vállalni. A pontos hibamegállapítás, amennyiben a jármű nem a saját szervizünkbe érkezik, mindig a javítást végző szerviz felelőssége.

MILYEN KATALIZÁTOROKAT JAVÍTUNK?

BENZIN EU3 – EU4 – EU5 - EU6
DÍZEL KATALIZÁTOROK: DOC, NSC, SCR, NOX, AMMONIA ( EURO4 – EU5 – EU6 – EUG D-TEMPT )

A megrendelő igényeinek figyelembevételével több felújítási alternatívát is ajánlunk ügyfeleinknek. A felhasznált anyagok minőségének függvényében olcsóbb és drágább alternatívákat kínálunk amennyiben az adott jármű esetében ez lehetséges.

Árajánlat megadásához minden esetében szükségünk van a jármű alvázszámára, hiszen annak ismeretében tudjuk megfelelően kiválasztani a javításhoz szükséges komponenseket.

A megrendelő igényeinek figyelembevételével több felújítási alternatívát is ajánlunk.

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

+36 70 640 0630

Árainkról bővebben az áraink menü alatt, vagy érdeklődjön elérhetőségeinken.

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.

A weboldal, valamint a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók a(z) Car Direct Kft. tulajdonát képezik.

Az Szjt. 16. §. (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók engedély nélküli felhasználása.

A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni, azt felhasználni kizárólag a(z) Car Direct Kft. írásos hozzájárulás esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

 

ELÉRHETŐSÉGEINK

Hétköznap: 8:00 - 16:00

Ügyfélszolgálatunk pénteken 15:00-ig elérhető.

www.dpfexpert.hu

info@dpfexpert.hu

gyártás & értékesítés

+36-70-640-0630

 

Garanciakezelés

DPF EXPERT A FACEBOOKON!

© 2024 Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

HA SZERETNE HÍRLEVELET KAPNI

DPF EXPERT AZ INSTAGRAMON!

© Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

VIPInfo Kreatív Stúdió - weboldal készítés, honlapkészítés, keresőoptimalizálás, grafikai munkák

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.