DPF - KATALIZÁTOR TISZTÍTÁS

Amennyiben a katalizátor vagy részecskeszűrő belsejében lévő kerámia ép, nem égett ki és korábban nem kezelték maró anyaggal, úgy jó eséllyel tisztítható. 

Műhelyünkben a DPF szűrő bevizsgálását követően az adott szűrőtestben lévő kerámia karakterisztikájának legmegfelelőbb tisztítási eljárást igyekszünk kiválasztani.  Ez Euro5 - Euro6 DPF szűrők belsejében lévő magas cellaszámú töltetek különböző tisztítási eljárást igényelnek. 

Optimális esetben az egyes részecskeszűrők ( személy és kisteherautók ) tisztítása 45 percet vesz igénybe.

 

A kereskedelmi forgalomban kapható szűrőtisztító készítmények némelyike a szűrőtesten lévő kémiai hordozóanyagokat is feloldja melyek elengedhetetlenek az egyes rendszerek ( EURO4 - EURO5 - EURO6 ) megfelelő működéséhez. Ennek következménye a szűrő tisztítása után gyakran megjelenő hatásfok hiba. P0420 - P2002.... 

Ezért legyünk mindig körültekintőek milyen eljárást választunk és kit bízunk meg a tisztítással, ugyanis a szűrőtestek kémiai és mechanikai tulajdonságait egyaránt figyelembe kell vennünk, azok állapotát meg kell őrizzük. Fontos, hogy a DPF szűrő ugyan lehet tiszta, korom és hamu mentes, de ha nem megfelelően tisztították könnyen elveszíti kémiai tulajdonságait így hatásfok hibát generál. ( low catalyst efficiency, DPF malfunction, Nox catalyst efficiency, P0420, P2002 ) A tisztításért fizetett összeg ebben az esetben ablakon kidobott pénz volt. 


Sok esetben a tisztítás során beégett korom és olaj eltávolítása közben a szűrőtest belsejében lévő porózus cellák sérülhetnek. Ilyenkor a kívánt gázáramlási sebesség ugyan megvalósul, (csökken a torlónyomás a rendszerben)  de a részecskeszűrő nagyobb mennyiségű koromrészecskét bocsáthat ki a megengedettnél.Ez nem feltétlenül látható szabad szemmel, azonban  a modern járműdiagnosztikai rendszerekkel ez tökéletesen mérhető. 

Törött, olvadt részecskeszűrők tisztításával kísérletezni teljesen felesleges, bár gyakran találkozunk ezzel a kéréssel...

2023 januárjától Belgium, Németország, Svájc már az új, az Unió által minden tagországnak előírt gázelemző rendszereket használja a gépjárművek időszakos felülvizsgálata során ( műszaki vizsga ). Tapasztalataink szerint a tisztított részecskeszűrők több mint fele megbukik az új környezetvédelmi vizsgákon a magas koromkibocsátási értékek miatt. A túlzottan magas víznyomás, vagy a szűrő belsejébe öntött maró anyagok a kerámia celláit valamint a rezgéscsillapító szigetelést gyorsan tönkre tehetik. 

Rossz hír a hekkereknek és azoknak a jármű tulajdonosoknak, akik kiszereltették a DPF szűrőt a jármű kipufogórendszeréből ( "ideiglenesen" ), hogy Magyarországon csak a Covid helyzet miatt tolódott ki némileg az új rendszer bevezetése, de várhatóan 2025-ig kis hazánkban is minden vizsgaállomáson már az új részecskemennyiség mérésen kell megfelelnie nem csak a dízel de a benzines gépjárműveknek is.

 

A lekapcsolt" DPF szűrők esetében a járműtulajdonos vagy a DPF eltávolítását ( herélését ) végző szerviz környezetvédelmi bűncselekményt követ el.

 

 

 

 

OLAJJAL SZENNYEZETT DPF SZŰRŐK TISZTÍTÁSA:

Amennyiben a részecskeszűrő olajjal szennyezett, ( motor / turbó hiba ) úgy a szűrő tisztítását speciális eljárással végezzük. Ez az eljárás érthetően drágább, hiszen egyrészt időigényesebb másrészt a szűrőből távozó olaj kezelése és tárolási költsége az új környezetvédelmi szabályozások bevezetésével többszörösére nőtt 2023-ban. Talán a laikus számára is érthető, hogy vízzel nem lehet átmosni a lerakódott és beégett olajszennyezést a DPF szűrő apró celláiból.

 

Sokan próbálkoznak az olaj eltávolítására különböző a DPF szűrők tisztítására tervezett nagynyomású mosóberendezésekkel, de szinten minden esetben sérül a kerámia a tisztításra tett kísérlet során, vagy egész egyszerűen nem tágít az olaj a szűrő belsejéből. 

Aki kicsit utána olvas hamar rájön, hogy a DPF tisztító berendezések gyártói a használati utasításban kifejezetten felhívják a szervizek figyelmét, hogy olajjal szennyezett szűrőket ne tegyenek a berendezéseikbe.

Amennyiben az olaj eltávolítása nem lehetséges, vagy a kerámiában elégett olaj tönkretette a DPF szűrőben lévő komponenseket úgy a DPF szűrő felújítását javasoljuk.

BMW 550d olvadt szűrőtest

 

RÉSZECSKESZŰRŐ - KATALIZÁTOR FELÚJÍTÁS

Előfordul, hogy a katalizátor, DPF / Részecskeszűrő a nem megfelelő motorüzem következményeként mechanikailag sérül, olvad, reped, törik. Így a szűrő nem képes ellátni részecske felfogó feladatát, pedig ugye erre tervezték eredendően. 

Nem minden esetben látható szabad szemmel a kerámia hibája, előfordul, hogy egész egyszerűen füstöl az autó, fekete a kipufogóvég... Az autó ebben az esetben nem felel meg a műszaki vizsgán. A vizsgabiztos szemét ma már nem tudjuk eltakarni" pár ezredessel, ugyanis a vizsgasorról legördülő járműveket gyakran ellenőrzik, a vizsgabiztos engedélyét pedig akár örökre bevonhatják, ha nem megfelelően járt el. 

 

Külföldi megrendelőink a már fent említett tagországokból gyakran pár tízezer kilométeres járművek részecskeszűrőinek javítását kérik, mert bár a szűrőtest láthatóan ép, de a koromkibocsátási érték 100.000 részecske felett van.

 Ép DPF szerkezet, magas koromkibocsátási értékkel:

 

Röviden, ha a DPF szűrő bármilyen okból már képtelen megfelelően ellátni a feladatát,  akkor a felújítás tökéletes megoldás lehet. Néhány piaci szereplő az egyes DPF szűrők felújítását a gyári szűrő árának töredékéért mint gyári minőségű megoldást kínálja. Ez kissé ellentmondásos lehet... 

A felújítás lehet a gyári szűrő árának töredéke is, de amennyiben minden komponenst cserélünk és valóban a gyárival megegyező teljesítményűre és vagy közel azonos kémiai tulajdonságokkal rendelkező alkatrészre, úgy a javítási költség már nem valószínű, hogy a töredéke lesz egy gyári szűrő árának, de talán még mindig kedvezőbb választás költség vonzat tekintetében. Ez az állítás így felel meg a valóságnak.. a mi műhelyünkben.  

A hazai és a környező országokból érkező DPF és Katalizátor javítási igények 80-90% át vagyunk képesek lefedni jelenleg. Blogunkban rengeteg érdekes típus javításáról olvashatnak az érdeklődők. 

https://dpfexpert.hu/hu/blog2

 

SDPF és CDPF RÉSZECSKESZŰRŐK, LNT és NSC KATALIZÁTOROK JAVÍTÁSA:

 

A legtöbb részecskeszűrő gyártásánál különböző kémiai tulajdonsággal rendelkező komponenseket használnak a mérnökök, ezért fontos az emissziós rendszerek működésének ismerete és a javításokat mindig ezek figyelembevételével végezzük el. 

Az univerzális szűrőbetétek a koromcsapda funkciót ugyan képesek ellátni ( tehát felfogják a részecskéket ) de nem biztos, hogy megfelelő regenerációs hőmérsékletet, ciklus gyakoriságot és nem utolsó sorban károsanyag kibocsátási értéket biztosítanak. 

Műhelyünk precizitása mellett rugalmasságáról is ismert, ezért igyekszünk minden megrendelést és igényt gyorsan és precízen kielégíteni. Amennyiben javításról van szó, többféle alternatívát is ajánlunk, így minden ügyfelünk kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. Pontos árajánlatot, szakvéleményt a szűrők bevizsgálása után tudunk adni. 

Keressen minket bizalommal elérhetőségeinken

 

A Katalizátort, DPF-et soha ne szerelje ki az autó kipufogórendszeréből.

Bízza szakértőkre a javítást.

 

 

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.

A weboldal, valamint a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók a(z) Car Direct Kft. tulajdonát képezik.

Az Szjt. 16. §. (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók engedély nélküli felhasználása.

A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni, azt felhasználni kizárólag a(z) Car Direct Kft. írásos hozzájárulás esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

 

ELÉRHETŐSÉGEINK

Hétköznap: 8:00 - 16:00

Ügyfélszolgálatunk pénteken 15:00-ig elérhető.

www.dpfexpert.hu

info@dpfexpert.hu

gyártás & értékesítés

+36-70-640-0630

 

Garanciakezelés

DPF EXPERT A FACEBOOKON!

© 2024 Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

HA SZERETNE HÍRLEVELET KAPNI

DPF EXPERT AZ INSTAGRAMON!

© Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

VIPInfo Kreatív Stúdió - weboldal készítés, honlapkészítés, keresőoptimalizálás, grafikai munkák

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.