TEHERGÉPJÁRMŰ KATALIZÁTOROK JAVÍTÁSA / SCR – DOC

  • Munkagép katalizátorok és részecskeszűrők felújítása
  • Emelőgép katalizátorok és dpf szűrők javítása
  • Mezőgazdasági gép katalizátorok és dpf szűrők javítása

Akár 50% megtakarítás egy gyári katalizátor / részecskeszűrő árával szemben…

Dízel katalizátorok javítása:

Az olajjal szennyezett, olvadt, hatásfok hibás katalizátorokon a tisztítás nem segít. Hatásfok hiba esetén a katalizátor felületén lévő hordozóanyagok elveszítik kémiai tulajdonságaikat.

Olvadt hatásfok hibás katalizátor:

A katalizátor hibája sokszor szemrevételezéssel ( is ) megállapítható.

A kerámiabetét cellái a nem megfelelő motorüzem következtében összeolvadnak. Ezzel nem csak magas torlónyomást, de alacsony hatásfok hibát is generálnak.

Katalizátor javítás előtt minden esetben fontos, hogy megértsük milyen hibák vezettek a katalizátor - részecskeszűrő olvadásához elöregedéséhez, ellenkező esetben az új szűrőbetétek Rövid időn belül újbóli meghibásodás kockázatának lesznek kitéve.

( az alábbi képen egy MAN katalizátor látható pár száz kilométerrel a javítást követően )

Az ügyfél gyakori regenerációra és magas torlónyomásra panaszkodott.

Felvétel a katalizátor bemenő oldaláról:

Jól kivehető ahogy a katalizátor belépő oldalán extrém mennyiségű korom lerakódás látható. Az ilyen meghibásodás nem garanciális esemény. Mint kiderült a jármű EGR szelepe okozta a problémát.

Sajnos a katalizátorok nem képesek a normál motorüzemből keletkező korom mennyiség többszörösének kezelésére, pláne nem hússzoros korom mennyiség kezelésére…

A katalizátor meghibásodását okozó körülmények feltárása és azok javítása elengedhetetlen és minden esetben a jármű javítását végző műhely felelőssége.

A katalizátorokat nem örök életre tervezték, ezért magas kilométernél előfordul ( megfelelő motorüzem mellett is ) hogy elöregednek, cserére szorulnak. A pontos jármű diagnosztika Ilyen esetben kitűnő indikátorként szolgál a javítás megkezdése előtt.

SCR – NOX - AM.SLEEP NOX katalizátor javítás:

SCR katalizátorokkal nem csak Euro6 de Euro5 emissziós rendszereknél is találkozhatunk.

A katalizátorok bizonyos üzemóra elteltével még megfelelő motorüzem esetén is elfáradnak, hatásfokhibásak lesznek.

Katalizátor tisztítás az esetek ritka többségében segíthet, de a tapasztalataink szerint az SCR katalizátorok nem reagálnak jól az ilyen kísérletekre. A katalizátor felületén lévő hordozóanyagok a lerakódott karbamid réteggel együtt távoznak a szűrő belsejéből a tisztítás során, ez pedig pár száz kilométer megtételét követően ismételt hatásfok hibát okoz. Tehát az eljárás ( sokszor ) kontraproduktív, függetlenül attól,  hogy forró levegővel, vagy vízkeringetéses rendszerrel próbáljuk tisztítani.

Kísérletezni persze lehet, de mérlegelni kell, hogy az Scr katalizátor felújítása okoz e nagyobb költséget, vagy a jármű munkaképtelensége, esetleg hazaszállítása... 

Minden esetben szükséges a meghibásodás körülményeinek megértése!

Az egyes Scr katalizátorok ránézésre ugyan sok hasonlóságot mutatnak, azonban aki kicsit tájékozottabb az tudhatja, hogy bizony többféle szűrőbetétet különböztethetünk meg és korántsem mindegy melyik rendszerbe milyen szűrőbetétet építünk be. Mindenkit arra biztatunk, hogy legyen körültekintő kit bíz meg a felújítással és, hogy a javítást végző szerviz milyen garanciát vállal az elvégzett munkára...

A megfelelő Scr katalizátor kiválasztásához nem csak a járművet kell pontosan beazonosítanunk. A gyártók a különböző régiókban jellemző üzemanyag minőség ismeretében is eltérő hordozóanyagokkal ellátott szűrőbetéteket javasolnak.

Nem mindegy az adott régióra jellemző kéntartalom ( üzemanyag ) és a kipufogó rendszer belsejében lévő gázhőmérséklet sem. Egyes Scr katalizátorok nagyon jól működnek egy teherautóban, de kevésbé jól egy munka vagy mezőgazdasági gép kipufogórendszerében.És akkor még nem is beszéltünk az Ammónia leválasztásról vagy a 2020-tól érvényes csökkentett Nox kibocsátási határértékekről sem, hiszen ezek kivétel nélkül eltérő javítási eljárásokat és nyersanyag felhasználást igényelnek. 

Befecskendezés hiba - Scr katalizátor meghibásodás:

A nem megfelelő motorüzem miatt ( üzemanyag befecskendezés ) a szűrők belsejében fellépő extrém nyomás és hőmérséklet idővel tönkreteszi az Scr katalizátorokat.

Ilyen esetben csak a katalizátorok cseréje segíthet.

Adblue befecskendezés hiba:

A katalizátor belsejébe okádott” Adblue nem csak az Scr katalizátorokat, de a részecskeszűrő betéteket is megzabálja. Hammm..

Ezeknek az Scr katalizátoroknak a tisztítását, mi a DPF Expert-nél még nem tudjuk megoldani... :)

Ahogy már fent említettük a legtöbb Scr szűrő nagyon rosszul reagál a vizes és forrólevegős tisztításra egyaránt. Sajnos a tisztítási kísérlet során a karbamid réteggel együtt a szűrőn lévő hordozóanyagok is távoznak a cellák belsejéből.

Extém Adblue befecskendezés esetén jó eséllyel a katalitikus dobban lévő Dpf szűrőt is cserélni szükséges.

Az Scr katalizátorok esetében a természetes elöregedés / hatásfok vesztés megfelelő motorüzem esetén is bekövetkezik idővel, de legtöbbször az Adblue befecskendezés hibája teszi tönkre ezeket a szűrőbetéteket.

A hatásfok hiba járműtípustól függően jelentkezhet akár 350.000 km magasságában is.A futott kilométer azonban lehet becsapós mutató, az üzemórák száma ugyanis alacsony futott Kilométer esetén is lehet magasabb.

Cégünk megoldást kínál a legtöbb Scr katalizátor típus gyors és szakszerű javítására.

Iveco Eurocargo

Iveco Stralis:

Man katalizátor:

Man TGA

DAF:

New Holland:

Hyster emelőgép:

Az új vagy javított Dpf szűrő felszerelése előtt a jármű részletes átvizsgálása szükséges, kiemelt figyelmet fordítva a szenzorok, befecskendezés, EGR szabályozás és a turbófeltöltő állapotára.

Beszerelésről és garancia érvényesítésről bővebben itt: Https://garancia.dpfexpert.hu/

Árajánlatot csak alvázszám ismeretében tudunk adni.
Keressen bennünket elérhetőségeinken.

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

+ 36 70 640 0630

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.

A weboldal, valamint a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók a(z) Car Direct Kft. tulajdonát képezik.

Az Szjt. 16. §. (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található szövegek, képek, feliratok, logók, grafikai és szoftveres megoldások, valamint a weboldalon található és más online, vagy kinyomtatott vagy termékhez csatolt termékleírások, használati utasítások, tájékoztatók engedély nélküli felhasználása.

A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni, azt felhasználni kizárólag a(z) Car Direct Kft. írásos hozzájárulás esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

 

ELÉRHETŐSÉGEINK

Hétköznap: 8:00 - 16:00

Ügyfélszolgálatunk pénteken 15:00-ig elérhető.

www.dpfexpert.hu

info@dpfexpert.hu

gyártás & értékesítés

+36-70-640-0630

 

Garanciakezelés

DPF EXPERT A FACEBOOKON!

© 2024 Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

HA SZERETNE HÍRLEVELET KAPNI

DPF EXPERT AZ INSTAGRAMON!

© Copyright DPFExpert. Minden jog fenntartva.

VIPInfo Kreatív Stúdió - weboldal készítés, honlapkészítés, keresőoptimalizálás, grafikai munkák

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.