Míg részecskeszűrővel korábban csak a dízel rendszereknél találkozhattunk, napjainkban már az Euro6 benzines motorokat is részecskeszűrővel szerelik.
Bár itt nem DPF hanem GPF vagy OPF rövidítést használnak a gyártók.
A részecskeszűrő tisztítása sokszor nem lehetséges, vagy nem hoz megfelelő eredményt, mert a szűrőbetét már elhasználódott.
A Dpf hiba ( olvadás, törés… ) az esetek 99%-ban a nem megfelelő motorüzem következménye.
A szűrőtestek elolvadnak, eltörnek, elveszítik hatásfokukat, vagy olajjal szennyezettek.
Az olvadás és törés szemrevételezéssel is jól megállapítható, sokszor le sem kell szerelnünk a részecskeszűrőt a járműről.
A hatásfok hiba már egy érdekesebb kérdés. P2002?
Ezt nehezebb megállapítani. Ilyenkor a dpf kerámián található, a megfelelő Aktív és passzív regenerációt egyaránt segítő hordozóanyagok elveszítik kémiai tulajdonságaikat ( elöregednek ) és a Dpf szűrő nem képes megfelelően elvégezni a regenerációs ciklusokat.
Fontos tudni hogy a hordozóanyagok ( bevonatok ) a legtöbb univerzális vagy utángyártott kerámiáról hiányoznak. Persze vannak kivételek, de ezeket a márkákat inkább a több százezres kategóriában keresgéljük. Ne legyenek irreális elvárásaink, ha az utángyártott szűrőt a gyári árának tizedéért kínálja a forgalmazó.
Egyre gyakoribb, hogy a részecskeszűrőket kifúrják vagy egész egyszerűen kiszerelik a kipufogórendszerből.
A hazánkban is egyre szigorúbb ellenőrzések miatt az ilyen beavatkozások kockázatosak, ( környezetvédelmi bűncselekmény ) valamint az ilyen jármű nem teljesíti az előírt károsanyag kibocsátási normákat sem, ami 2025-től vélhetően okoz majd némi fejfájást a hazai autósok körében is, abban az esetben, ha korábban a Dpf szűrő eltávolítását választották megoldásként.
Németország, Svájc, Belgium csak néhány példa, ahol az Uniós előírások szerint a dízel járműveken a műszaki vizsga során úgynevezett korommenyiség mérést végeznek el a vizsgabázison. Itthon a pandémia miatt késlekedik az új rendszer adoptálása, de ami késik ugye…
Amennyiben az egységnyi idő alatt mért korom kibocsátás meghaladja az Uniós normát ( 100.000 részecske / cm3 ) úgy a jármű nem felel meg és megbukik a műszakin.
Az új korommennyiség mérés hamarosan hazánkban is elkezdődik, tehát érdemes Meggondolni, hogy javítjuk vagy kiheréljük-e ( bocsánat de ezt a kifejezést használja a szakzsrgon ) a részecskeszűrőt.
Persze bátorítok mindenkit arra is, hogy tartsa szem előtt környezetünk védelmét, de sajnos a tapasztalat szerint ez a szempont koránt sem elsődleges. Mindenki keresi a legkevésbé fájdalmas megoldást… ugyanis a dpf javítás vagy csere szükségessége szinte garantálja, hogy az autón még legalább pár injektor esetleg Egr vagy turbó is javításra szorul. Röpködnek a százasok..
Fent leírt esetekben a Dpf szűrő cseréje és vagy javítása szükséges, hiszen az olvadt, törött, vagy hatásfok hibás szűrökön a tisztítás nem segít, ahogy a kiszerelt – kiherélt” Dpf betéteken sem. Amennyiben a Dpf szűrő menthetetlen és az ügyfél a javítás mellett dönt, úgy cégünk a javításra többféle alternatívát is kínál.
A különbség az alternatívák között a felhasznált anyagok minőségében és a szűrő várható élettartamának függvényében mutatkozik meg.
Az egyes szűrőbetéteket az alapanyag és a kerámiákon található bevonat – hordozóanyag szerint különböztetjük meg.
A Dpf szűrő működését, karakterisztikáját nem csak a koromszűrő kerámia minősége, De a részecskeszűrő előtt található katalizátorok állapota is nagyban befolyásolja.
A katalizátorokon található hordozóanyagok típusa meghatározó a károsanyag kibocsátási értékek és a regenerációs ciklusok tökéletes végbemenetelénél is.
Ezért nagyon fontos hogy minden komponenst ( katalizátorok, Dpf szűrő ) ellenőrizzünk és cseréljünk a részecskeszűrő javítás során.
Műhelyünkben lehetőség van az Euro4 – Euro5 – Euro6 részecskeszűrők és katalizátorok javítására egyaránt.
Hyundai Tucson 2018
Fiat Doblo 2021
Ford Ranger 2019
Fiat Ducato 2019
Az új vagy javított Dpf szűrő felszerelése előtt a jármű részletes átvizsgálása szükséges, kiemelt figyelmet fordítva a szenzorok, befecskendezés, Egr szabályozás és turbófeltöltő állapotára.
Beszerelésről és garancia érvényesítésről bővebben itt: Https://garancia.dpfexpert.hu/
Árajánlatot csak alvázszám ismeretében tudunk adni.
Keressen bennünket elérhetőségeinken.
+ 36 70 640 0630
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.