Környezetbarát tisztítási eljárás maró anyagok használata nélkül.
A részecskeszűrő tisztítás gyors és hatékony eljárás. A leszerelt dpf szűrő tisztítása átlagosan 45 - 50 percet vesz igénybe.
Műheyünkben lehetőség van szinte bármilyen személy vagy tehergépjármű katalizátor és vagy részecskeszűrő gyors és szakszerű tisztítására.
A szűrők állapotától függően többféle tisztítási eljárást is kínálunk ügyfelelinknek.
A hamu és korom lerakódás, vagy az olaj szennyezés eltávolítása különböző regenerálási eljárásokat igényel. Nem csak a szennyezés milyensége, de a szűrő anyaga is mérvadó a megfelelő tisztítási folyamat kiválasztásánál.
Nagyon fontos, hogy mindig a szűrő anyagának megfelelő tisztítási eljárást válasszuk. A nem megfelelő korom, olaj, adblue…stb oldószerek alkalmazása vagy a túlzott víz és vagy levegő nyomás könnyedén kárt tehet a kerámiák szerkezetében ami később hatásfok hibát okozhat.
A részecskeszűrők állapotát fotókkal és mérési jegyzőkönyvvel dokumentáljuk
Személy és kisteherautó részecskeszűrők tisztítása:
Tehergépjármű dpf szűrők tisztítása, regenerálása:
Munka és emelőgép részecskeszűrők tisztítása:
A dpf szűrő hibát okozhatja a rövidtávú városi használat vagy a nem megfelelő motorüzem egyaránt.
A rövidtávú városi használat során a részecskeszűrő regenerálásához szükséges feltételek nem valósulnak meg, ( üzemi hőmérséklet, fordulatszám… ) így a jármű nem képes elindítani a regenerációt, ami a szűrő eltömődéséhez vezet.
Gyakori probléma, hogy a regeneráció ugyan elindul, de a rövid távolság miattA jármű nem képes befejezni azt. Az ilyen megszakított regenerációs ciklusok szintén a dpf eltömődéséhez vezetnek.
Ilyen esetben a dpf művi regenerációja vagy a részecskeszűrő szűrő tisztítása szükséges. A művi ( kényszerített ) regeneráció nem minden esetben lehetséges, hiszen bizonyos korom telítettségi érték felett ez a művelet már nem végezhető el, vagy nem megfelelő hatékonysággal.
Tapasztalataink szerint az esetek többségében a dpf szűrő meghibásodását a motor egyéb alkatrészeinek nem megfelelő működése okozza. ( turbó, injektorok, egr szelep, szívósor..)
Röviden, a nem megfelelő motorüzem túlzott koromterhelést okoz, amit a részecskeszűrő nem képes megfelelő hatékonysággal kezelni.
( nem megfelelő motorüzem esetén a jármű sokszor nem képes a regenerációs cilkusok elindítására sem )
Mielőtt a tisztítást elvégezzük nagyon fontos, hogy megértsük milyen körülmények vezettek a dpf hibájához. Amennyiben az égés nem tökéletes a motorban, vagy a regenerációhoz szükséges feltételek nem valósulnak meg, úgy a szűrő jó eséllyel rövid időn belül újra el fog tömődni.
A pontos hibamegállíptás minden eseteben a jármű javítását végző műhely felelőssége. Amennyiben a tisztított részecskeszűrő rövid időn belül újra eltömődik és hibát jelez az nem garanciális meghibásodás.
Olajjal szennyezett részecskeszűrők és katalizátorok tisztítása:
Amennyiben a dpf szűrő belsejébe vagy a katalizátorba motorolaj került, úgy a szűrő Gépi tisztítása nem minden esetben megoldható.
Az ilyen szűrők tisztítása nem csak idő igényesebb, de költségesebb is. Amennyiben a szűrőbetét még nem olvadt el, úgy jó eséllyel meg tudjuk menteni. Árajánlatot csak a szűrő bevizsgálása után tudunk adni.
Katalizátor tisztítás:
Benzines és dízel katalizátorok tisztítását és regenerálását egyaránt el tudjuk végezni. Bár az eljárás általában a dízel katalizátor típusoknál eredményesebb.
Bezines katalizátorok esetében a hatásfok hiba p0420 a tisztítással tapasztalataink szerint nem fog megoldódni. Ilyen esetben inkább a katalizátor felújítását vagy cseréjét javasoljuk. Természetesen amennyiben az ügyfél szeretné elvégezzük a tisztítást, de erre nem tudunk garanciát vállalni.
Katalizátor hiba esetén is fontos, hogy megértsük milyen körlmények vezettek Az alkatrész meghibásodásához. Nem megfelelő motorüzem esetén a katalizátor újbóli meghibásodás kockázatának van kitéve.