RÉSZECSKESZŰRŐ CSERE - 11 PARANCSOLAT
Részecskeszűrő cseréje esetén az egyes komponensek vizsgálata vagy cseréje feltétlenül szükséges.
1. Nyomáscsövek és szenzorok:
Ellenőrizze, hogy minden cső dugulás és sérülésmentes, valamint, hogy minden szenzor megfelelően működik.
2. Olajszint:
Amennyiben az olajszint magas, az a többszöri sikertelen regenerálási kísérlet jele is lehet. lehet. Az olaj üzemanyaggal szennyeződött, ilyen esetben olaj és olajszűrő cseréje egyaránt szükséges.
3. Olajspecifikáció
Ellenőrizze, hogy megfelelő minőségű és specifikációjú olajat töltött a motorba.
4. Üzemanyag adalék
Ellenőrizze az üzemanyag-adalék szintjét, ha szükséges töltse fel a tartályt. Az ECU átprogramozásához a járműgyártó erre vonatkozó utasítását kell követni.
5. Érzékelők
Ellenőrizze, hogy minden érzékelő megfelelően működik, amelyiket szükséges cserélje.
6. EGR rendszer
Ellenőrizze, hogy a kipufogógáz visszavezető szelep megfelelően működik-e, illetve, hogy az EGR csőben nincs-e eltömődés vagy sérülés.
7. MAF érzékelő
Ellenőrizze a járműben tárolt hibakódokat. A MAF ( mass airflow senzor ) érzékelő hibája túlzott üzemanyag-fogyasztási problémákat okozhat, így a motor nagyobb korommennyiséget hozhat létre, ami idő előtti DPF-meghibásodáshoz vezet.
8. Túlzott korom felhalmozódás
Ellenőrizze a motor és a turbófeltöltő állapotát. Túlzott korom lerakódás esetén tisztítsa ki a rendszert a megfelelő eszközök segítségével.
9. Injektorok állapota
Vizsgáltassa meg az injektorok állapotát, azok szivárgása, illetve nem megfelelő működése a koromszűrő idő előtti meghibásodásához vezethet.
10. Izzítógyertyák
Amennyiben szükséges cserélje őket.
11. Gépjármű diagnosztika
A motorvezérlőt / ECU-t ellenőrizni szükséges a fent leírt komponensek megfelelő működését illetően, valamint minden egyéb tárolt hibakód vizsgálata, értékelése is elengedhetetlen. Minden esetben szükséges az új DPF ( részecskeszűrő ) applikálása- illesztése a jármű vezérlőelektronikájában az erre alkalmas diagnosztikai eszköz segítségével.