8K0254751EX - 4G0254750BX
Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is az...
Őszintén szólva nem tudnám összeszámolni, hány alkalommal kellett végighallgatnom különböző autóipari beszállítók képviselőitől,
hogy az általuk gyártott" (?) alkatrészek mennyivel jobbak mint versenytársaiké.
Sosem szerettem, ha valaki a konkurens fikázásával próbál előnyt szerezni és azokat sem, akik erre befizetnek.
Vannak azonban lényeges és a laikus számára is szembetűnő különbségek termék és termék között, melyekről érdemes lehet pár szót ejteni.
Részecskeszűrők esetében az egyes gyártók a beépített nyersanyagok méretével és azok minőségével tudják a gyártási költségeket optimalizálni,
de ezek a jellemzők egyszerű szemrevételezéssel nem ellenőrizhetőek. Legtöbbször...
Ebben a cikkben egy ritka kivételt van szerencsénk bemutatni, ahol a különbség szabad szemmel is jól látható.
Az olcsó produktum ( bal oldali termék ) keskenyebb, áteresztő képessége gyengébb, a gázcsatornák szűkebbek.
Gyengébb motorteljesítmény, gyakoribb regeneráció, magasabb üzemanyagfogyasztás...
A kép bal oldalán látható szűrő nagyjából 8000 km-t szolgált a járművön, mikor a tulajdonos megérkezett műhelyünkbe.
Panaszok között a fent említett gyakori regeneráció és a jármű mögötti, ködszerű fehér füst szerepelt. Utóbbi a katalizátor gyenge hatásfokával
volt magyarázható.
A katalizátor hatásfok sarkalatos pont, hiszen legtöbbször csak a járművön mérhető annak teljesítménye, hacsak nincs otthon egy spektrométerünk,
amivel a bevonat minőségét csekkolhatjuk.
A jármű teljes átvizsgálása során, említésre méltó hibakódot, vagy egyéb komponensek rendellenes működésére utaló jelet nem találtunk.
Befecskendezők állapotát is ellenőriztük, természetesen dízel szakműhelyben.
Jó sok munkaóra, mire a gyanú beigazolódni látszik.... gond van az új szűrővel.
Felújítás nem jöhetett szóba, mert utángyártott portékát nem újítunk fel a DPF Expertnél.
Új, gyárival azonos teljesítményű DPF-et ajánlottunk, ügyfél elfogadta. Ilyenkor általában már mindenre rábólint
a járműtulajdonos, mondván: csak legyen már jó az az autó....
Mielőtt az a vád érne, hogy a fent említett autóipari beszállítókhoz hasonlóan Én is a konkurencia sarazásával kívánok előnyt kovácsolni,
engedtessék meg, hogy a gyárival megegyező szűrőt ( jobb oldali termék ) hívjuk B' -nek a gagyit pedig A'-nak.
Javaslatom, hogy az A' típusú terméket kerüljük el és igyekezzünk az B' nek megfelelőért pénz kiadni.
Természetesen a két termék közötti különbség nem csak minőségben, teljesítményben, de árban is érzékelhető lesz, azonban rengeteg bosszúságtól
és extra kiadástól kímélhetjük meg magunkat, ha szakértőre bízzuk a javítást és a megfelelő minősítéssel rendelkező szűrő vásárlása mellett döntünk.
...Láss csodát az autó megjavult. Nincs fehér füst, kétszeresére nőtt a regenerációs ciklusok között megtett távolság, a pillanatnyi fogyasztásmérő
is barátságosabb értékeket mutogat. Tulajdonos vérnyomása is rendeben. Mindenki boldog.
A sok mihaszna öltönyös meetingen egyszer azért, hallottam egy frappáns hozzáfűzést, kevés nagyra értékelt kollégám egyikétől:
"Sometimes being the cheapest is not the smartest"
V.A